Επιστήμονες αναλύουν το γονιδίωμα των ποικιλιών Chardonnay και Cabernet Sauvignon!

Το Chardonnay και το Cabernet Sauvignon που τόσο απολαμβάνουμε έχουν μια συναρπαστική γενετική ιδιορρυθμία. Ερευνητές από την Καλιφόρνια ανέλυσαν τα γονιδιώματα των σταφυλιών Chardonnay και Cabernet Sauvignon για να συγκρίνουν τη γενετική τους ομοιότητα και διαπίστωσαν ότι ορισμένα γονίδια δεν είχαν τον αναμενόμενο αριθμό αντιγράφων.

Τα ευρήματά τους, που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο περιοδικό Nature Plants, προσέφεραν μια εκπληκτική ματιά στην περίεργη γενετική των φυτών.

“Κάθε ένας από μας κληρονομεί ένα αντίγραφο του γονιδίου του από τη μητέρα του και ένα από τον πατέρα του”, ανέφερε ο Brandon Gaut, επικεφαλής ερευνητής, σε δελτίο τύπου. “Οπότε είναι λογικό να περιμένουμε να συμβαίνει το ίδιο και με τα σταφύλια. Ωστόσο, διαπιστώσαμε ότι υπήρχε μόνο ένα αντίγραφο, όχι δύο, για το 15% των γονιδίων στην ποικιλία Chardonnay, όπως επίσης και στην ποικιλία Cabernet Sauvignon. “

Οι ποικιλίες Chardonnay και Cabernet Sauvignon αποτελούνται από περίπου 37.000 γονίδια. Η έρευνα τους είναι χρήσιμη καθώς προσφέρει περισσότερες ενδείξεις για το πώς οι ανεξερεύνητες δομικές αποκλίσεις στα γονιδιώματα των φυτών μεταβάλλουν τα φρούτα και τα λαχανικά που καταναλώνουμε.

“Αυτές οι γενετικές διαφορές πιθανότατα συμβάλλουν σε πολλές από τις διαφορές στη γεύση μεταξύ των κρασιών που παράγονται από διαφορετικές ποικιλίες σταφυλιών”, δήλωσε ο Darius Canto, ερευνητής.

Μία από τις πιο δραστικές διαφορές και η πιο σημαντική για την οινοποίηση είναι ο αριθμός των γονιδίων που περιέχει κάθε σταφύλι, ο οποίος υπαγορεύει το χρώμα του καρπού. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα μπορούσαν να βοηθήσουν να γίνουν πιο αποτελεσματικές οι διαδικασίες οινοποίησης και διατήρησης αμπελώνων στο μέλλον.

Πηγή: go-wine.com